Astru – A belső egység helyreállítása

Közel egy év után új albumával jelentkezett az hazai avantgardista, kísérleti post-black/blackgaze remetéje Astru. Hét tételes Credo című anyaga elmondása szerint a „belső egység helyreállításán alapul„, miközben érzelmeket, békét és gyűlöletet közvetít. Minderről így beszélt:

A Credo koncepciója a belső egység helyreállításán alapul. Érzelmeket közvetít, mondhatni vallást – hit nélkül, azaz: „megismerésben, gondolkodásban, érzésben, akaratban és cselekvésben kifejeződő meggyőződést, amely szerint személyes vagy személytelen transzcendens erők vannak működésben.

Hatásim lehettek a Credo albummal kapcsolatban: Dead Can Dance, Burzum, Door into Emptiness, Etheric Void, Oranssi Pazuzu, Arvo Part, Prurient, Anathema (Serenades/Pentecost III.), Katatonia (Brave Murder Day), Hans Zimmer, Darkthrone, Fields Of The Nephilim, The Cure (Seventeen Seconds), Lifelover, Henryk Górecki… és még sokan.

A borító Gustave Doré egyik festményének részlete, a Story egyik dallama a Dead Can Dance – Xavier dallamvilágát idézi, valamint hangmintákat vételeztem és használtam fel Arvo Part bizonyos kórúsműveiből.

Terveim szerint a következő albumon sokkal több hangsúlyt és teret fognak kapni a mechanikus – dinamikus és disszonáns, vagy éppen szétritmizált megoldások, olyan gitáros-dalszerzők hatásainak engedve, mint pl.: Fredrick Thordendal, Justin Broadrick, Adam Jones, Devin Townsend vagy akár Brian Welch. Szóval igencsak más lesz.

Mivel az Astru-vonalas albumokat eleve kinyilatkoztatásokként kezeltem – nem klasszikus értelemben vett zenei albumokként, így természetükből adódóan nehezen összeegyeztethetőek a nyerészkedéssel, a népszerűsítéssel és a kufárkodással – amihez amúgy sincs sem kedvem, sem érzékem – ennek okán hatszámjegyű összegnél kevesebbet nem fogadhatok el támogatás gyanánt, hiszen ha megtenném, az biztosan rombolna a nehezen felépített önbecsülésemen.

Akela, Jó’vana Akela, Jó’vana
április 05.