"Kutyából szalonna nem lesz soha." Csak az a baj, hogy a kutya öreges és hörög mindenkire.Remek zenészgárda állt Schuster mester mellé miután három meghatározó tag úgy döntött, hogy kiválik a zenekarból, de ahelyett, hogy ezt kihasználták volna, tudatosan a végletekig csupaszították a zenét. Úgy szól a lemez, ahogy egy cicomák nélküli hard rock albumnak szólnia kell analóg rögzítés esetén. Öt számnak Póka Egon írta a zenéjét, négyet Sárvári Vilmos jegyez, és a "Most is azt érzem"-et ketten "követték" el. A szövegek -az utolsó két dal kivételével- Schuster tollából valók, de ezekkel olyan dolgokat ostoroz, amikkel neki nem kéne foglalkoznia. Ezek részben már évek óta meghaladott dolgok, túl kellene lépni az itt unos-untalan emlegetett jelenségeken, és egy más szintről szarni rá vagy kritizálni, csak humorosabban vagy erősebben. Pedig néha megcsillan a remény, amikor sikerül a régen a Mobilra oly jellemző iróniát visszahozni: "Magára izgul a mindenki Sanyija". Süt a "Drága Arankám" is, aki valaha is zenélt kapásból átérzi a leírt helyzet fonákságát.
Az a lemez másik baja, hogy noha több helyen felsejlenek a kiváló zenészi kvalitások, dominálnak a döcögős rímek és a már sokszor eljátszott zenei fordulatok. Ilyen öreg rókák egyszer végre, tét nélkül, megmutathatták volna, hogy "mifán terem a rézangyala". Ehelyett egy-egy felvillanást kapunk mindenkitől, ez alól csak Póka képez kivételt, mivel ő végig kiemelkedően teljesít, és - a borító tanúsága szerint - még a gitárszólók egy részét is elvállalta. Különösen feltűnő viszont, hogy Sárvári Vilmos nagyon ritkán mutat be valami ötletes dolgot fegyvertárából. Rudán Joe köztudottan remek énekes, de a nyitó dalban (Kutyából szalonna) a már-már kántálós, kiabálós énektéma miatt képességeit nem kamatoztathatja. Erre a negyedik tételig kell várunk, ugyanis a "Babba Mária"-ban, melyet Németh Gábor lassú, lüktetős dobbal indít, végre kiderül, hogy mi minden rejlik Joe-ban és a zenekarban. Ez telitalálat,a basszusszóló - ami a Székely Himnusz dallamával zár - pedig még rátesz egy lapáttal. Ha már az utalásoknál tartunk, akkor meg kell jegyeznünk, hogy Egon a "Ne állj mögém" gitárszólójában Hendrix "Third Stone From The Sun"-ját is idézi. Az utolsó két dalban Bill vette át a stafétát Rudán Joe-tól, valamint ifj. Dobor József ült a dobok mögé, a szólógitárt pedig Sárközy Pál kezelte. A "Baró roma csaj" és a "Csóró roma csávó" c. romarock tételek már nem mai gyerekek
Ezt a két felvételt Lóránt kutatta fel. “Bill” kb. 25-30 évvel ezelőtt Sztár nevű zenekarával játszotta őket.
Az album az eredeti elképzelés szerint a Kopaszkutya folytatásának soundtrackje lett volna, azonban a film máig sem készült el. Ugyanakkor a P. Mobil 1997-es tagcseréivel megvalósult a filmbeli zenekar. A felvételeken Deák Bill Gyula is közreműködött, erre utalva került a borítóra a „Pémobill” együttesnév.
A két roma dalt a tervezett filmben Deák Bill Gyula egy lagziban énekelte volna, ahol a Schuster által alakított „főnök” rátalál és rábeszéli arra, hogy hagyja abba a lakodalmas zenélést és csatlakozzon az új zenekarához.
A felvételek befejezése után viták támadtak Schuster Lóránt politikai szerepvállalása miatt. Ennek következtében Póka és Németh Gábor kiléptek, Deák Bill Gyula pedig letiltatta a vele készült felvételeket (bár a két általa énekelt roma dal bónuszként így is felkerült), a többit Rudán Joe újraénekelte.