Az utóbbi időszakban meglehetősen beindultak a hazai underground csapatok. Ami nem is baj… E heti EP sorozatunkban három magyar zenekar anyagát mutatjuk be nektek. Melléjük egy a dallamos hardcore-punk vonalán mozgó amerikai és egy germán „über alles” thrash bandát csaptunk, szigorúan csak is a hangulat és a nyári jókedv fokozásának kedvéért.
A Forevercold egy új hazai atmoszférikus black metal projekt. A teljes ismeretlenből feltűnő formáció eddig két single-dalt adott ki, nemrégiben pedig Elfeledett Tájakon című három tételes debütáló EP-jét adta közre. Zenéje elsősorban melodikus, epikus black metal vonalain alapszanak, melyekből nem mellőzi a magyar népzene dallamait, hangszereit sem. Mindezeket egy misztikus, kellően fagyos aurájú, lo-fi hangzású légkör uralja, ami leginkább Thomas Khrul, és a szintén hazai Vvilderness világához hasonlíthatóak. Kellemes, de átlagos… remélem lesz jobb is.
A dallamos hardcore-punk vonalán mozgó kaliforniai Trapped Like Rats tavaly nyáron hozta ki 4 dalos debütáló EP-jét. Az egészet a zengő gitárriffek megpakolt Anger Flares számukkal kezdik, ami már az első dallamaitól egy igazán kis vidám, pörgős hardcore dal benyomását kelti. Hasonlók mondhatóak el a kislemez maradék három daláról is, melyekben hatalmas kórusok kíséretében alkotnak véleményt a New York Állami Rendőrségről, egyéb társadalmi problémákról és a szórakozásból balhékat provokáló fiatal utcakölykökről. Az EP rövidke játék idejét szerencsére feledtetik a játékos dallamok, a feszes kis old-school témák és az, hogy szerencsére nincs túl gondolva az egész.
A germán thrash eddig nem igazán okozott csalódást. Így van ez a hamburgi Fatal Collapse esetében is, akik zenéjükben a „80-as évek thrash metalja és crossover hardcore / hardcore-punk vonalait ötvözik. Hell Is Here című első EP-jükre négy bivaly erős, pörgősen energikus nóta került fel, melyek első hallásra vissza hozzák a klasszikus thrash mosh őrületeit, valamint a hardcore lendületes robbanásait és a modern grooveokban dúskáló riffeléseit, mindezeket merész témaváltásokkal és egy bitang jó, durva, tekintélyt parancsoló énekhanggal teszik izgalmassá.
A Siralomvölgy egy újabb titokzatos hazai, egyszemélyes raw black metal projekt, aki első demóját adta ki Demo I cím alatt. Az anyag hat tétel került fel, melyeknek címei római I – VI. vannak jelölve. Nyitó téteke egy alkonyati vesperás, azaz vecsernyére hívő női zsoltárénekkel kezdődik, amiből azután orkánszerűen csapnak ki a korai nordikus black metal kénköves lángjai. Ez a pokoli tűz fűti demója többi dalát is, melyek néhol Burzum-i mintaképekre íródott ambient hangulattal, további templomi énekekkel, monológ szövegrésszel és az utolsó dalokra már démoni szárnyaktól kelttet észvesztően zajos, nyers lo-fi hangzású kaotikával festi meg. A demo, némileg megkésett időzavarral, de ahogyan azt kell, erősen hozza a nordikus életérzést, ami a stíluságban manapság újfent divatos, de hangzásilag sok kívánni valót hagy maga után.
Az Unfold nevű japán-magyar hardcore projeketről már a korábbiakban is akartam szólni, csak valahogy mindig becsúszott valami újdonság eléjük. Bár a projekt önmagában is újdonságnak mondható mert nem kisebb személyiség, mint a felkelőnap országának underground melo-hardcore érájának egyik jól ismert alakja Isao Shibata gitáros (Guiding, Distance, ASIANBEAUTYMURDER) és a budapesti Satelles zenekar egyes tagjai alkotják. Ismeretségük annak köszönhető, hogy Isao jelentette meg a hazai hardcore punk csapat 2016-os The Wolf You Feed lemezét Japánban. barátság azóta is tart, amit az bő egy ével (tavaly áprilisban) megjelent közös The Hive EP-jükkel koronáztak meg. A kislemezre 1 Introt követően öt bőséges dallamokkal megízesítettet újvonalas dallamos hardcore/metalcore nóta került fel melyeknek zenéjét Isao írta a szövegekért pedig Satelles frontembere Bokis Balázs a felelős és ős is énekelt fel őket. A csordavokálokat pedig a Satelles többi tagja vállalta be. Összességében egy igazán jó kis anyag, amit érdemes megpörgetni.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.