Időgép Interjú



Be kell vallanom, hogy mielőtt megkaptam volna az új albumotokat, én még nem hallottam rólatok, ezért egy rövid bemutatkozást kérnék tőletek. Kik alkotják az Időgép zenekart, ki milyen hangszeren játszik és hogy mióta létezik a zenekar?

2001-ben alakult a zenekar, a végleges és jelenlegi felállás: Gulyás Imre dob, Balczer István billentyű, Váradi „Totyi” Tibor bass, Sándor Csaba gitár, Balogh László ének.
Balogh Laci 2006. februárban csatlakozott hozzánk, előző énekesünk Fazekas Pisti elfoglaltságai miatt nem tudta vállalni az országos megjelenést. Balogh Laci személyében meghatározó és jellegzetes hangot kaptunk.

Mióta zenéltek, ki milyen formációkban fordult meg korábban?

Mindannyian már gyerekkorunk óta zenélünk. Egy-két példát kiragadva, Gulyás Imi a Tus zenekarban, Váradi „Totyi” például a MisterX-ben, Balogh Laci a Lady Machbeth-ban, Sándor Csaba és Balczer István a Code-ban. Meghatározó, hogy 2004-től 2006. februárig Balogh Laci nélkül Tunyogi Peti éneklésével ez a zenekar volt a Tunyogi Band, természetesen Tunyó repertoárjával.

Legnagyobb hatások? Meghatározó zenei élmények? Kedvenc zenekarok?

Mindenevők vagyunk, a jó zene mindig hatással van ránk. Ha ki kell ragadni valamit, akkor mindannyiunk közös véleménye, hogy a Whitesnake és a magyarok közül a P. Mobilt kell megjelölni.

Az albumot (Szemben a széllel) melyik stúdióban vettétek fel, és mennyi időt töltöttetek el a stúdióban? Ti elégedettek vagytok az anyag hangzásával (szerintem nagyon jól szól), vagy ti is úgy vagytok vele, hogy mindent lehetne még tökéletesebbre csiszolni? :-))

A lemez felvételei, keverése, és mastering is a kecskeméti Origo Stúdióban Cserny „Bogi” Kálmán keze alatt készültek. Alapvetően meg vagyunk elégedve a hangzással, ha lehetne jobb az nem a hangmérnök hibája, hanem a következő lemezen már tervezett hangszerelési megoldásoktól várható.

A dalírás nálatok hogy alakul: van egy zeneszerző a csapaton belül, vagy teljes egészében csapatmunka?

Ez a lemez úgy alakult, hogy az egyedüli szerző Sándor Csaba, akként, hogy stúdióban elkészült és elég részletesen kidolgozott mankósávval kezd el a zenekar kísérletezni, melybe mindenki beteszi a saját ízeit, és kialakul a végleges forma. Ezt alaposan bepróbáljuk, de nem próbáljuk agyon, és így megyünk a stúdióba. Így még izgalmas és tüzes lesz a felvétel.

Dalszövegekért ki a felelős? A dalszövegek együtt készülnek a zenével, vagy már a kész dalokhoz írtok szöveget?

A dalszövegeket is Sándor Csaba írta. Nincs kialakult recept, van hogy együtt születik dallam és szöveg és a próbák alatt is sokat változik.

 

Ti hogy érzitek a közönség hogyan fogadja az új anyagot?

Rengeteg felkérést kapunk és most már kialakul, hogy melyek azok a dalok, melyek minden koncerten sikeresek, melyek a rádiókban kérnek, és melyeket velünk énekelnek. Éhes a közönség az e fajta élőzenés lendületre, mely most másodvirágzás, de reméljük sokáig tart.

Kikkel és merre koncerteztetek eddig, és hol koncerteztek mostanában, turné? Ha lehetőségetek lenne rá akkor mely zenekarokkal, zenészekkel adnátok közös koncertet (bárki lehet, élő vagy halott) ?

Jelentős fesztiválokon és nagy rendezvényeken szinte mindenkivel játszottunk együtt, akik ezt a fajta zenét játsszák, önálló rendezvényeken dolgoztunk együtt többször az Eddával, P.Box-szal, új Tunyogi Banddal, és rengeteg saját koncertet adtunk. Nyilván nagy élmény lenne a Whitesnake-kel, vagy Van Halennel, vagy a Helloweennel egy színpadra lépni.

Mi a véleményetek, a magyar rock/metál zenei életről? Szerintem elég siralmas…

Reméljük ez a jelenlegi újraéledés tartós lesz, és a koncerteken egyre többet látott fiatalok beszállnak a ringbe, amitől állandósulhat egy pozitív tendencia. A jelenlegi sokszor túlfűtött és sokszor lenézett rock élet minősítése nem a mi feladatunk, egyébként meg éppen 30 éve temetik Magyarországon a műfajt. Szép hosszú temetés, és soha nem fognak fejfát tűzni a rockzene sírjára.

Mire lenne jobban szükség: több zenei fesztivál vagy klubok, ahol egész évben folyamatosan mennek a koncertek?

A fesztiválozás hálisten elég jó lehetőséget nyújt, de nem ártana, ha ez a zenészek számára tisztességesebb megélhetést is biztosítana. A klubélet lehetősége is megvan, itt viszont azonban szemléletváltásra van szükség, ugyanis ma már nem elég egy klub megtöltéséhez a szájhagyomány, és riadólánc típusú reklám, hanem magának a hely tulajdonosának is érdeke lenne megfelelően hirdetni. Ez persze pénzkérdés is, a közönség fogyasztói szokásai is befolyásolják (kommersz konyak csomagtartóból).
A mi közönségünk elkötelezetnek tűnik, megbecsülik a jót, áldoznak is rá, becsületesek, és reméljük lesznek olyan állandó klubok, ahol minden érintet megelégedésére együtt életben tartjuk ezt a műfajt.

Vannak zenészek, zenekarok akikkel együtt szoktatok játszani? Olyan bandák akikkel jóban vagytok?

Nem tudunk olyan zenekart mondani, akivel haragban lennénk, és reméljük minket sem néz rossz szemmel senki.

Mesélnétek valami vicces vagy érdekes történetet, ami veletek történt koncerten, vagy a stúdióban?

Mindig történik valami, főképp az öltözőben, vagy a buszban, de ezek a poénok vagy nem szalonképesek, vagy öt év együttzenélés kell ahhoz, hogy pontosan értsétek.

Végül mit üzentek a Fémforgács olvasóinak?

Tartsátok életben a rockot, minden rockzenekart hallgassatok meg, kövessétek a jókat, legyetek erősek, de sohasem erőszakosak. Csók Időgép

Köszi az interjút!