Az 50. számához ért EP válogatásunk. Egy kis csendes jubileum ez nekünk, ami még ebben az esős időben is bensőséges. Reméljük jó pár újdonságot sikerült bemutatnunk nektek eddigi számainkban, és igyekszünk hasonlókat hozni az elkövetkezőkben is. Mostani ötösünket egy kellemes ősi és egyben modern hatású thrash bandával kezdjük, amit követ egy koszos, nyers black/thrash/punk projekt, melyet meg pumpálunk némi régisulis HM-2 pedál orgiával. Régi emlékeket szakítunk fel egy hazai szívbemarkoló fekete atmoszférájú formációval, ami után politikailag tiltakozásunknak adunk hangot egy all stars harcore punk nyers fogat pofagyalujával.

A Truth Decayed egy dél-afrikai thrash metal banda, akik zenéjükben a műfaj ’80-as évekbeli korai, valamint a jelen modernebb ágait egyesítik. Két dalos Modern Day Illusion debütáló EP-jükről feszesen hömpölyögnek tempós riffek, melyekhez kellően dallamos progresszív ízekez is csepegtettek, amik leginkább a Nevermore, Metallica és némileg az ős germán vonalra emlékeztetnek.

A Grisâtre a kanadai grindcore/death metal szcéna egyik veteránjának, az Exotoxic énekes-gitárosaként ismert Dominic Naud egyszemélyes nyers black/thrash/punk projektje, amit a Covid időszakában otthoni stúdiójában hívott életre. Demójának koszos hangzása csípőből hozza a ’80-as évek koszos garázsbanda feelingjét, amit elmondása szerint, olyan kedvenc bandái ihlettek meg, mint a Hellhammer, Venom, Black Sabbath, Ramones és a Motörhead. Bemutatkozó anyagára öt faék egyszerűségű, pofátlanul laza riffelésű dalocskát tett fel, melyeknek főbb témája a cinizmus, a romlás, a mentális betegségek, a kábítószer-függőség, a misantropia és kétségbeesés.

A Bretagne pókhálós kriptáiból előbújó death metalos Sépulcre egy igazi régisulis HM-2 orgiát kínál a műfaj kedvelői számára. A trió, melynek tagjai a Skelethal, Venefixion és a Necrowretch soraiból verődtek össze bemutatkozó Ascent Through Morbid Transcendence címen megjelent 15 perces, 4 dalos bemutatkozó demóján mocskos riffeikkel és énekesük gégemetszett hörgéseivel a klasszikus halál metal kultuszának hangulatát hozzák vissza, minden finomkodás és jó ízlést mellőzve.

Az Ódon egy új hazai egyszemélyes atmoszférikus black metal projekt, melyet az egykori pagan metalos Legenda formáció működtetője, Kovács Kristóf hívott életre korábbi projektjének szellemi utódjaként. A Régi sebeink / Our Old Wounds című EP-jére két erősen folk alapú, nordikus hatású epikus szerzemény került fel, melyekből süt korai formációjában elvetett nemzeti hitvallásának vonala. A valamivel több, mint 20 perces anyagára Reményik Sándor és Ady Endre egy-egy versét adaptálta – zenésítette meg. A dalokat hallgatva olyan érzésem támad, mintha a Trianont követő fájdalmas évek, valamint Erdély elvesztésének mély nyomainak dallamai szólalnának meg, amikhez folyton zengő, néha szélsüvítés szerű szívbemarkoló fekete atmoszféra társul.

A west coast hardcore punkot játszó Dead End America egy igazi Anti-Trump szupergroup, amit az Amerikai metaléra olyan jól ismert tagjai alkotnak, mint Steve Hanford (Poison Idea) Tony Avila (World Of Lies, Why Won’t You Die, Aborted Cop, Here’s Your Warning), Ian Watts (Ape Machine, Minmae), Nick “Rex Everything” Oliveri (Mondo Generator, The Dwarves, ex-Kyuss, ex-Queens Of The Stone Age), Mike IX Williams (EyeHateGod, Corrections House, Arson Anthem, Outlaw Order) és Blaine Cook (The Accüsed A.D., The Fartz, Toe Tag). Szóval a DEA egy nem mindenpani projekt, akik dühös, gyors, politikailag tiltakozó zenéjükön keresztül ad hangot politikai és társadalmi nézeteinek, nem tetszéseinek. Ehhez a hardcore punk nyers, ősi formáját használják, amivel 4 tételes, közel 7 perces Crush The Machine anyagukkal szó szerint legyalulják az arcodat.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.