A 60-as számról nekem az öregkor jut az eszembe… a nyugdíj. Hmmm…. EP válogatásunk nyugdíjas lett. Ennek megünnepléséül öregurasan, mondhatni kapatosan hoztunk nektek egy kis hazai gyilkos, de svéd ízvilágú régisulis melo-death metalt, ködös atmoszférákba csomagolt doom boszorkányságot, fűrészgépszerű groove riffek (ez is hazai… csak bátran), fiatal suttyók veszettségét, és a kibernetikus jövő szépen csengő pusztító hangjait.
A skandináv hatású, HM 2 pedál által vezérelt old-school death metalt játszó Deprived Of Salvation újfent egy gyilkos anyaggal jelentkezett. A hetekben megjelent The Era Of Disdain EP-jük dalai most is masszívan hozzák a ’90-es évek régisulis „fűrészgép” melo-death hangulatait, dallamos szólóit és vérmes kaszabolásait, amik ugyan olyan vadsággal és vehemenciával rontanak ránk, mint ahogyan azt bemutatkozó lemezük, a Destination : Decay-on már tapasztalhattuk. Az EP három dalát hallgatva az az érzésem támad, mintha Göteborg Budapestre költözött volna és a szomszédomban épp olyan bandák próbálnának, mint a Dismember, At The Gates, Entombed, vagy a Lik. Ilyen kor érezzhetjük azt, hogy öröm a halál…
A kanadai származású Hexerei zenéjében a szabbatista vonalú okkult doom metalt és a pszichedelikus hangzású, delejes riffelésű stoner rockot keresztezi, melynek elegyeként egy igazán lüktető, ködös atmoszférát varázsolnak elénk. Bemutatkozó EP-jük dalainak mély rezgésű vox-ai a pokol lágy dallamait hozzák a füleinkben erősen a Black Sabbath és Coven hatással, melyekhez énekesnőjük Tremayne Wahlberg boszorkányos, kissé hisztérikus énekdallamai adnak földöntúli kíséretek. Ha neked mondanak valamint az ősi hard rock / stoner / psych rock / doom igénk, a Hexerei rítusait is élvezni fogod.
A modern felfogású thrash/death/metalcore/groove matalos zirci Holdt zenekar 2018 óta aktív tagja a hazai underground zenei életnek. A kezdetekben inkább magát detah metalosnak való banda mára jócskán átformálta zenei attidűdjét. Igaz a death metal meg maradt zenei alapvonalnak, ami mellé merészen, vagy inkább odacsapósan jönnek a fűrészgépszerű groove riffek, a modernebb progresszívebb megoldások, és a klasszikus tharsh, valamint a hardcore elemeinek is jócskán van helye zenéjükben. Ezeknek az elegyéből alkották meg 3 számos bemutatkozó EP-jüket, mely simán felér egy úthenger elejével. Dalaik megállás nélkül zakatolnak és pumpálják ereinkbe a dühös adrenalint, amivel az agyunkat robbantják szét. Friss vér, friss erő, ez a Holdt.
Az amerikai Begravement három 17 éves srácból áll, akik már az anyatejjel szívhatták magukba a progresszív hatásokkal megtűzdelt dallamos thrash/death metalt. Hat dalos Conjuring The Necromancer címre hallgató debüt-EP-jükön technikás riffeit és megoldásait hallgatva olyan csapatok dallamai jönnek felém, mint a korai In Flames (Jester Race korszak), Kreator, Atheist, Edge of Sanity, Hammerfall, valamint az Accept. Zenéjük egy meglehetősen egyedi elegy, melyben jól megfér egymás mellet az old-school death metal, a thrash, a melo-death, illetve a tradicionális metal. Ezeknek az összessége adja dalaik vad suttyó lüktetését és igazi motorját.
A Nullentropy egy kibernetikus death / black metal entitás Franciaországból, ami mögött egy Simon. C nevű multi-instrumentalista emberke áll. Nos, ő nem csinál mást, mint az extrém metált a mesterséges intelligenciával keveri melynek eredményeként jött létre újabb bio-mechanikus EP-je Cyber Sulphur néven. Zenéje a tudatosságra épült, vagy inkább ez emberi tudat felébresztése, kizökkentése kibernetikus – belső – lelkivilágunkból. Ehhez az extrém metal gyökereit és egyéb progresszív, valamint futurista hangképeket hív segítségül, melyekkel öt dalos anyagának dalait vértezte fel, amik lehetnek akár az ipari death / black metal evolúciójának első lépcső fokai.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.