A marihuána félhivatalos világnapjára, azaz a 4/20-re időzítette új EP-jének a megjelenését pszichedelikus prog-stoner metalt játszó amerikai Howling Giant. Kiadványuk az Alteration címet viseli és négy meglehetősen elszállós instrumentális tétel került fel rá. De mielőtt még belefognánk kislemezük kivesézésébe nézzünk némi infót a bandáról.
Az Amerikai Egyesült Államok déli részéről, Tennessee állam fővárosából, Nashville-ből származó banda (Tom Polzine – gitár és ének, Zach Wheeler – dobok és ének, Sebastian Baltes – basszus és ének és Marshall Bolton – billentyűs hangszerek) 2014 óta árasztja kozmikus alapú, kemény riffelésű eklektikus psy-stoner metal dallamait. A csapat a mostanival együtt eddig 4 EP-t, egy nagylemezt, valamint a brit psy/stoner Sergeant Thunderhoof csapatával közösen összekovácsolt kozmikus riffelésű split lemezt tudhat a magáénak. Szövegeiket leginkább az űrutazás, valamint a távoli kozmosz témái ihlették. Ezeket egyfajta könnyed, éteri pszichedelikus ködből kibontakozó, progresszív alapú heavy/stoner környezetbe helyezik el, ezáltal is egy egyedi hangzásvilágot teremtve maguknak. Ez a hangzásvilág most talán még nagyobb szerepet kapott Alteration című EP-jükön, hisz mint már említettem, ez egy közel 20 perces instrumentális utazás, amit elsősorban a jelenlegi világjárvány bezártsága, félelme és a zenekarok koncert nélküli kényszerhelyzete szült.
Zach Wheeler dobos így mesél a zenekar jelen körülmények közti működéséről, valamint a lemez elkészüléséről:
„Elkezdtünk a Twitch-en élő műsorokat streamelni, mialatt már izgatottan vártuk, hogy újra turnézhassunk. Az élő műsoraink mindent tartalmaznak, kezdve onnan, hogy Tommal főzünk, ahogy szólózgatunk vagy ahogy a teljes banda játszik szombatonként. Ilyenkor megkértük a hallgatókat/nézőket, adjanak tippeket dalcímekre, mi pedig megírjuk a zenét. Amikor visszanéztük a felvételeket, arra gondoltunk, hogy klassz lenne megjelentetni lemez formájában. Így ez az EP – amit a minket követő emberek állítottak össze – egyfajta tiszteletadásként született meg a rajongóinknak, barátainknak és a családjainknak is, akik a bezártságban is hagyták, hogy ússzunk a zenével.„
Az EP-t a délies, gyors tempójú Understudy indítja meg, ami alap heavy metal riffjei és C.O.C.-s beütései ellenére egy magasröptű kozmikus prog-rock vonalú pályán mozog. Ezekhez tökéletes tolóerőt adnak a szintetizátorokkal megtámogatott űrbeli atmoszférák, melyek szinte pulzálva olvadnak egybe a téma főbb vonalával. Ez a pulzálás egyfajta szívveréssé válik a torzító pedáloktól középtempósan pumpált Luring Alluring Rings enyhén post-metalos hullámokban úszó dallamaiban, valamint az Enemy Of My Anemone elszállósabb hangulatra fogott, de markáns riffelésű stoner cunamit hozó űr sivatagában. A blues – country gitáros, előadó Mike T. Kerr közreműködésével készült rövidke rezzenésű Farmer Maggot’s Crop egy lágy befejezést ad a jelen pillanatát elterelő EP-nek.
Az Alteration témáin valóban hallani, hogy a spontán jammelés és improvizatív megközelítés szülte. Afféle ok, okozat tematika, mely a zenekar és rajongóik közötti, egymás világát építő, segítő alámerülésből születhetett meg.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.