Dimension Zero
He Who Shall Not Bleed

(VIC Records • 2007)
haragSICK
2009. február 19.
0
Pontszám
8.9

A göteborgi Dimension Zero neve már jó ideje ismert a metal scenén belül, nem csak a neves tagok és zenekari halmazok miatt (hiszen ha belegondolunk, akkor nem más ez, mint egy jól magangert projeck), illetve a nagy zenészek ügyes dolgokat is raktak le. Zeneileg a melodikus death-thrash vonalban utaznak, s erre utolsó nagylemezük még jobban ráépít, mint az eddigiek. A svéd horda 1995-ben alakult és a harmadik nagylemezt tették le 2007-ben arra a bizonyos asztalra, illetve mögöttük vannak a kezdetek melyek sokáig húzódtak s már említett nagy nevek ellenére is lassanként indult csak meg a rothadó szekér, így tehát az alakulás évében a Screams from the Forest című demót készítették el, s rá két évvel a Penetrations from the Lost World EP-t, ami már nem szerzői kiadásban látott napvilágot és a demó négy dala is rákerült. Lássuk mit is hoztak össze utoljára…

Nos, számomra a Dimension Zero legjobb korongja a súlyos borítójú This Is Hell volt (mellesleg a He Who Shall Not Bleed is igencsak hasonló koncepciók között tündöklik), s zeneileg mint már említettem a melodikus death metál minden szegmensét magán hordozza, ettől függetlenül benne fogant a thrash érces éle is. A mai metalcore trendek lassan kialvó tábortüze mellett a He Who Shall Not Bleed egy vérbeli jelenek megfelelő lemez, amely egyszerre súlyos, komplex és persze dallamos. Így tehát nincs is mit tagadni, az In Flames neve tagadhatatlan (ahogy a kezdetekben is nagy hatással volt rájuk, és persze az In Flames-ből is van benne tag…), azon belül is svéd barátaink szerintem (és ezt a véleményt még sokan mások is osztják rajtam kívül) legjobban sikerült korongjának reprodukciója ez, tehát a 96-os The Jester Race minden komponense visszaköszön, s bár annyira nem mély és újító szándékú, azért mégis csak ad a dolognak a thrash-es íz egy kis egyéniséget. Ettől függetlenül a This Is Hell sokkal mérvadóbb, még akkor is, ha ezen ügyesebben kalapálnak. A kiadás igényes, és vendégzenészként ügyeskedik rajt Jeff Waters is a klasszikus Annihlator-ből. Sokat adhat a ma kissé későn érkező és megfáradt metalcore fanoknak, s azoknak a melodikus death metál szerelmes lovagoknak, akiknek a korai In Flames anyagok alapművek. A digi-packes verzióra rákerült a Stayin’ Alive, amely egy egész érdekes Bee Gees feldolgozás (nem hinném hogy szüleink felismernék elsőre, haha), lásd itt.

Komplex és ügyes anyag, bár vicces hallani, hogy a Marduk énekes Jocke Göthberg egy olyan csapatban énekel, melynek zenéje korántsem az a kompromisszumoktól mentes csapat lenne (bár azért a svéd vonal mellett némi mélység és black jelleg is tetten érhető itt-ott), ahogy vicces Hans Nilsson is a dobok mögött, aki az egykori Crystal Age-ben nyomta (na itt nem sok progresszív elemet kell keresni). A Daniel Antonsson alkotta riff és ikers szólós dallam-hegy csodák annyira nem esnek messze a mára erősen elkurvult Soilwork és még mindig tisztességes Dark Tranquillity alkotta zenei koncepciótól. Szóval én némi fenntartással, de ettől még bátran ajánlom a jelen scene szerelmesinek, biztosan egy erőteljes és hibátlan anyagot kapnak kézhez. Én egy pici ódzkodom, de ez legyen az én személyes szocreál problémám, haha.