A Pestkult – Soul Collector címre hallgató debütlemeze egy ilyen szarkupac és nekem sikerült belelépnem. Most pedig ezen az íráson keresztül vakarom le magamról a szagló, gusztustalan masszát ami a cipőtalpamon éktelenkedik. Pedig ez a szarkupac is művészetnek indult. Legalább is a gondolat biztosan megvolt mögötte. A három művész (hívjuk most így őket, megadva a tiszteletet legalább az alapelgondolásuknak) nyilvánvalóan úgy futott neki a Pestkultnak, hogy most jól szembehelyezkedve mindennemű elvárásnak, társadalmi és zenei konvenciónak, megalkotják az ultimatív szart. Tűztek bele egy kis lobogót is. A zászlócskán pedig az a jelige szerepel, hogy „primitív vagyok, tehát intelligens vagyok”. Van egy kis bökkenő. A black metalba oltott neopunk nihilizmus oltárán nem lehet feláldozni a célt. Az eszközt lehet megtalálták a srácok a Darkthrone nihilizmusában, a Carpathian Forest betegségében és a korai Venom páratlan zenészi pontatlanságában, azonban egy dolgot elfelejtettek. Attól, hogy a kezükbe veszik a fázisceruzát, még nem lesznek villanyszerelők. A szarság művészete nem önnön jogán válik művészetté, hanem a kontextusba helyezés folyamatától. Az, ha felveszem ahogy fingok, böfögök és hugyozok a budiba, attól az nem kinyilatkoztatás, hanem a fingásom, böfögésem és hugyozásom felvétele lesz csupán. Amikor Natterfrost felveszi a hányását, vagy szarását, akkor az bizony egy Mask of The Slave vagy egy The Suicide Song kontextusába kerül elhelyezésre. Mindez ott és akkor értelmet, többletjelentést nyer el.
A Pestkultnál valamit nagyon félreértettek a srácok. A Soul Collectort nem kell megmagyarázni, mint ahogy a tölgyfa és a gyengéden lengedező tavaszi szélfútta margaréta között száradó magányos kutyaszart sem kell megmagyarázni. A Soul Collector minden tekintetben szar munka. Innen nézve elérték a srácok a céljukat.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.