

Ha úgy tűnik, hogy eddig csak csúcskategóriás dalok kerültek a lemez elejére, akkor most jön az igazi pofonverés a Bullet to the Brain képében. Nem tudom hova fokozni azt az extázist, amit a dal ereje közvetít. A „marching drum”-os, akusztikus kezdés után alattomosan felépülő dal hirtelen válik lüktetően agresszívvé, majd érkezik el a lemez egyik legerősebb refrénjéig. Komolyan mondom, hogy 15 éve nem írt ekkora lúdbőrös nótát Dave báttyó. A felvezetésben visszafogottan, minimalisztikusan énekel, fátyolos hangzással, a verzékben agresszívabb, majd a refrén széttép. A dalíráson felül a nóta produceltsége, hangzásbeli, érzelmi felépítése is hibátlan mestermunka. A Post American World ismét egyértelműen a Countdown időszakba repít vissza. Itt tűnik fel a nyitó rész dobpörgetéseinél, hogy nem csak Chris témái, hanem maga a dobhangzás is mennyire a klasszikus időket idézi. A lemez leghosszabb dala a Poisonous Shadows egy morózus, lassan építkezős, monumentális darab, ahol nem a pőre riffelésen van a hangsúly. Előtérbe kerülnek a keleties háttérvokálok, a nagyzenekari hatást hozó szintiszőnyegek, amik kellemes zenei változatosságot, egyfajta fellélegzést hoznak az eddigi szikárabb Megadurvulásba. A Conquer or Die instruja ismét csak akusztikus gitárfutammal indul, azonban az arabeszk jelleget most felváltja a katalán érzésvilág. Ez a merengés szépen fordul át egy nagy ívű szólóba, ami alatt a harangok is rásegítenek a cím utalta középkori időszakra és témára. Szemfülesebbek még azt a csattogós valamit is elcsíphetik, amit a spanyol klasszikus zenében előszeretettel alkalmaznak, csak nem jut eszembe a neve…
A bónusz nélküli alaplemez utolsó egyharmada ismét a zenei változatosságban telik el, ami a Lying in State marcona menetelésével, és Dave igen hatásos vokáltémáival nyitja meg a lemez utolsó fejezetét. Képtelenség nem felülni az érzelmileg enyhén elfojtott, feszültségtől kicsattanó énekre, amiből ismét csak a kiábrándultság és tehetetlen düh áramlik. Igazi koncertklasszikus nóta, kétség sem férhet hozzá! A The Emperor talán az egyetlen dal, ami a Cryptic utáni, Riskes slágeresebb időszakot eleveníti fel, azonban teszi ezt egy tök korrekt dal formájában, ami a teljes lemez kontextusában üdítő színfoltként jelenik meg. A kis lazulás után a lemezt a legrövidebb és ismét csak izgalmas hangulatokkal operáló két és fél perces Foreign Policy zárja (Fear feldolgozás), ami meg egy totál modern jellegű megfejtés. Ismét egy új szín, új íz, ami az utolsó pillanatban is meglepetést hoz a lemez hallgatásában. Kiváló válsztás volt ez a dal a feldolgozásra.
Kifacsarva, régóta ismerős és friss élményekkel gazdagodva ülök és nézek ki a fejemből. Mi történt itt? Nem más, mint hogy Dave és David megírta az utóbbi 15 év legerősebb Megadeth lemezét. Ez az erősség nem csak a gyengébb lemezekhez mérten kiugró, hanem önmagában is markánsan megjelenik. Igen, fel lehet hozni, hogy egy csomószor elevenedik meg a legklasszikusabb korszakuk három lemeze ezekben a dalokban. Igen, ez így van!. DE HÁT EZT AKARJUK MÁR ÉVEK ÓTA!!!! Ezen felül elvitathatatlanul ott vannak azok a zenei finomságok is, amik mégis csak modernné, maivá teszik és az „egy lépés hátra” mellé hoznak „két lépés előrét” is! Sokszor mondjuk, hogy manapság már nem születnek klasszikus lemezek, vagy már nincs idő klasszikusra „hallgatni” egy-egy albumot. Én most kimondom, ami a szívemen ül. Ez egy klasszikus lemez! Ha nem is az általános keményzenei palettán, de a Megadeth életműben mindenképp. Arról ne is beszéljünk, hogy mennyivel megelőzi a Big Four bármelyikének újkori színvonalát. Tudom, süt a cikkből az egyoldalú rajongás. Nem tagadom, tini koromban az egyik legfontosabb banda volt a Megadeth. Most pedig egy olyan lemezt tettek le az asztalra, ami minden másodpercével megidézi bennem ezt a rajongást. Szerintem sokan leszünk így ezzel!
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.