Teeth
The Curse Of Entropy

boymester
2020. február 14.
0
Pontszám
9

Ha ránéztek a kaliforniai death metalos Teeth borítójára, legfőképp a zenekar nevére, akkor egyértelművé válik, hogy bizony gyorsan képes lehet összekócolni egyesek fogszerkezetét. A vizuális ingerek ezúttal nem csalnak meg minket, a finoman embergyűlölettől és skizofréniától tocsogó vérgőzős anyag ugyanis kegyetlen energiákkal rendelkezik, melyekből különösen kiemelhető az agresszió.

A The Curse Of Entropy egyébként a 2014-ben debütált zenekarnak még csak a második nagylemeze, idő közben pedig több dobost is kipróbáltak az évek mögött. Technikás, brutális megközelítéssel idomulnak a halálfémhez, melynek alapjait Erol Ulug és Justin Moore kettőse adja. Mindketten gitáron járulnak hozzá a végeredményhez, de még fontosabb szerintem, hogy a mély hörgésért is ők felelősek. A két hang nem igazán különül el egymástól, viszont egymásra rétegezve a pokol bugyrait megidéző vokáljuk igazán erőteljes hangulatot tud szülni. A gitárjátékot egyszerűbb málházások jellemzik, melyekbe azért kerülnek szélvész tempójú pengetések is, de ez nem az a fajta technikai bravúr, amit a stílusmeghatározás alapján sokan elképzelnének. Őket Peter King kíséri még basszusgitáron, aki 2016 környékén került ide és olyan csapatokban hallhatjuk még, mint a Mortal Wound, Lake Of Blood. A dobokért kiadványonként más-más a felelős tehát, jelen korongon Alejandro Aranda (Karas, Syrebris) csépelését illeti dicséret és remélem stabilan foglalt helyet a bőrök mögött, mert tördelt játéka nagyon sokat adott hozzá a végeredményhez.

Nagyon érdekes ez a lemez ,ha azt vesszük figyelembe, hogy a 2014-es Unremittance más irányt jelölt még a zenekarnak. Rengeteg sludge, már-már doom metal beütésű lassulás kísérte azt a szintén nem túl hosszú anyagot, viszont a tudatalattiban rejtőzködő borzalmak, az embert valójában működtető és hajtó belső késztetések már akkor is a fő alapanyagot jelentették a csapat számára. A technikásabb irány tehát nem pusztán azért alakulhatott ki, mert jobban tudnak a hangszereiken játszani (korábban sem lehetett erre panasz), hanem azért, mert a világ, amiben a Teeth elborult dalai születnek, ebbe az irányba tett egy hatalmas lépést. Tehát a zene idomult az abszurd, groteszk, ösztönök által vezényelt, az öntudat és gátlásosság álcáját maga előtt büszkén hordó emberhez, ami kifejezetten szimpatikussá teszi a produkciót.

Ugyan 2019 legjobb, technikásabb death metal lemeze továbbra is a Blood Incantation féle  Hidden History Of The Human Race, jóval nyersebb, mégis ugyanolyan kiforrott stílusával a Teeth is felhelyezte magát új albumával a térképre. Őrlődő, valóban bedaráló fél óráját maradék nélkül kihasználja arra, hogy a földig romboljon mindent, ami a normál idegzetnek vigaszt képes nyújtani ebben a beteg világban. A dalok úgy folynak egymásba, mint a homokszemek, mégis akadnak egyedi vonásaik, sajátos finomságaik rövid idejük ellenére is. Nyers erő és harag a legfőképp építőelemük, ahová dallamok még véletlenül sem tudnak belerondítani az összképbe. Kicsit utána nézve a lemez születési körülményeinek, szintén nem olyan meglepő ez az irány, mivel a több évnyi pihenőt nem a hirtelen jött siker ösztönözte, hanem személyes tragédiák sokasága, melyek mind-mind meg akarták akadályozni a The Curse Of Entropy létrejöttét. Erol Ulug szerint a kiadvány menet közben alakult és amit egész nap magukban cipeltek, azt a stúdióban engedték szabadjára.

Death metal rajongóknak feltétlen ajánlott!

Dreki Ferdhast Tour 2024 Dreki Ferdhast Tour 2024
September 09.
Scorching Europe 2024 Scorching Europe 2024
September 10.
Tones of Decay III. Tones of Decay III.
September 13.
Insane Folkride Minifest Insane Folkride Minifest
September 14.
Nytt Land Nytt Land
September 18.