Válogatás
Brutal Vision vol. 2.

Győr Sándor
2015. március 27.
0
Pontszám
-
A Deafground Records már a második válogatással jelentkezett. A Brutal Vision vol. 2. című dupla anyagon a Noizgate és a Deafgound istállók csapatai kaptak bemutatkozási lehetőséget. 
Igaz, ami igaz, vannak kétségeim egy ilyen kiadvány hasznával kapcsolatban… az mondjuk a kiadvány javára szolgál, hogy egy része online is elérhető, így van esély arra, hogy eléri a célközönségét.
A két durván egy-egy órás játékéidejű lemezre többek között olyan csapatok dalai kerültek, mint a Leons Massacre, a Placenta, a Cyrcus, a Koroded, a Watch Out Stampede!, a The Sixpounder. Az utóbbi kettőről már írtunk mi is.
Azt érdemes előre tisztázni, hogy jobbára a metal-/deathcore színtér előadói meg post-HC bandák dallamos és agresszív dalai teszik ki az anyag javát, de ezek mellé befér azért egy-két más stílusú tétel is. Thrash, grind, post metal, folk, hogy csak néhányat említsek.
Nem egyszerű egy ilyen kiadvány értékelése, mert egy-egy dal alapján nehéz ítéletet mondani a zenekarokról. Nem is teszem, csak néhány számomra érdekesnek tűnő számot és előadót emelek ki. Sőt, most a pontozástól is eltekintek!
 
A The Sixpounder The Hourglass c. dala volt az, amire elsőként felkaptam a fejem. A lengyel csapat bemutatkozásától anno nem dobtam el az agyam, de ez a nóta most jobbnak tűnik. A nótában ráadásul vendégként besegít Peter a Vader-ből és Vogg a Decapitated-ből.
Az első lemez hatodik dalaként érkezik a Keep It For Tomorrow Mantra-ja, ami szintén a jobbak közé tartozik. Tetszik a zúzás alatti post-rockos, ambientes billentyűtéma.

A korai Coal Chamber-t idézi a Trailer Park Sex nótája, a They Live. Nem rossz, de az egyediséget, az eredetiséget hiányolom belőle, ez inkább iparosmunkának tűnik. 
 

A német death/grind Stillbirth-ről Mindenholottlevo kolléga már leírta, amit lehet. A Mothertrucker c. daluk kiemelkedik az első korong számai közül.
A válogatáson a jobban tetszők közé sorolom a September Murder dalát is. A To Deterrence a zakatolós zúzdája és az üvöltözős, nyers ének mellett jól megférő dallamos gitártémák miatt emelkedik ki.
Az első korong utolsó tétele (Storage5 Fly High Fall Deep) pedig inkább rádiórock, úgy a Nickelback nyomán.
 
A második korongon folytatódik a zúzás.
Itt a harmadik számot találtam először figyelemre méltónak. A Soulbound (Break Away) alternatív(?) metaljában jól megférnek a core-jellegű megoldások némi industrial megközelítéssel és post jegyekkel.
A Fall Of Gaia Kronos-a az érdekesebb dallamos metalcore tételek sorát erősíti, de az ezt követő Koroded modern groove-es, thrashes dala, a Phobos még kiugróbb. 
 
A Diamond Lane a The Enemy-ben a göteborgi vonalas death/thrash-t idézi, nem is rosszul. Ráadásul a végén az a hangulatos témázgatás is emeli a dal értékét.

A Tatár Köztársaságból érkező és erős Arkona-rokonságot mutató  Grai legújabb, Mlada c. anyagáról való az ott bónuszként szereplő In the Arms of Mara. Erről mike666 írt korábban dícsérő szavakat. Nem véletlenül. 

ГРАЙ - В объятиях Мары (Official video)

A For I am King szintén üde színfoltja a válogatásnak a vérbeli alternatív/hard rockos megfogalmazásával. A The beast within kidolgolzott témái még a mostanában új lemezzel jelentkező – számomra a Swagger lemezzel az etalon HR albumot elkészítő – Gun zenekarnak is jól állnának.

A brémai Watch Out Stampede! Reacher-je már ismerős. A tavalyi lemezük – melyet korábban már ismertettem – címadó dala. 

A végére jutott a Melloy németül előadott, soft rock dala, a Das Gefühl. Ez annyira rádióbarát, hogy mindenképp kilóg az anyagról.

Összességében elmondható, hogy a válogatás jó keresztmetszetet ad a két kiadó bandáinak műveiből.
Biztos akad olyan, akikkel találkozunk még a jövőben, illetve nem egy olyan is van, akikben pislákol a tehetség lángja annyira, hogy érdemesek arra, hogy a saját kiadványaikat is meghallgassuk.
Azt viszont mindenképp meg kell jegyeznem, hogy a harminc dal egyben azért megfekszi az ember gyomrát, háttérnek viszont kis túlzással (mert azért annál többet ér) tökéletes.
A borító viszont ötletes!