A Saidan nem csak az érdekes tematikus koncepcióját (japán horror történetek), de stílusát tekintve is (erősen punkos, üde, felemelő dallamok használata) egy meglehetősen ötletes és karakteres együttes a black metal műfajában napjainkban. Durván két év telt el az előző lemezük óta, ám a Nashville-i duó addig sem tétlenkedett. Legújabb alkotásuk, a Visual Kill: The Blossoming of Psychotic Depravity, egy merész és minőségileg kiemelkedően erős lemez — ami akárcsak az elődje, Onryō II: Her Spirit Eternal, minőségileg erősen kiemelkedik mezőnyéből.
Változott-e a Saidan stílusa? Részben igen! Szerencsére a jól bevált punkos, derűs, dúr akkordokban gazdag riffek, az ezeket kísérő szintetizátorok, és persze a pörgős de nem túlgondolt dobok alkotta kombót a banda megtartotta, és ha fogalmazhatok így: csúcsra is járatta. A stilisztikai változást az album egyes részleteiben találjuk meg, mint például az album nyitótételében és a Visual Kill című tételben, ahol felbukkannak pattogós, igazi old-school thrash metal riffek (főképp az utóbbi számban nagyon emlékezetes erre a műfajra való kanyarodás).
Ám ezzel még nincs vége, a Saidan legutóbbi kiadványéban egészen váratlan módon a klasszik heavy metal vagy a Led Zeppelin-féle rock felé is történtek kitekintések. Az elsőként szembeötlő momentuma ennek a kísérletezésnek a Sick Abducted Purity c. szám második felében hallható, amiben olyan bombasztikus gitárszóló hallható, amire maga Jimmy Page is büszke lenne. A Led Zeppelin-érzetet tovább erősíti az album rövid közjáték darabja, a Seraphic Lullaby, ami mint egy “mini Stairway To Heaven” jelent pihenőt a riffek végtelen tengerében.
Összességében a Visual Kill: The Blossoming of Psychotic Depravity hozza azt ami miatt a Saidan-t szeretni lehet: a black metal és a punk felpezsdítő elegye egy rendkívül dallamos és izgalmas lemez formájában… és egy kis extra!
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
De jó, hogy előhoztad! Erről most lemaradtam volna, pedig az előző korongot nagyon csíptem!