A Nadir zenekar hírlevelét olvashatjátok:
„A tavalyi Underground Heroes feldolgozás-album kitérője után itt van a negyedik teljes albumunk, az Exitus. Elődjéhez, az Eco-ethic-hez (2010) és a már kialakult zenei, illetve hangzásvilágunkhoz képest nem történt gyökeres változás, viszont ismét sikerült előrelépnünk, ami a változatosságra és a dalközpontúságra, valamint az igényes, tartalmas szövegekre való törekvéseinket illeti.
A számok írása és a felvétel az Underground Heroes-on kialakult munkamódszerrel zajlott. Erre valójában rá is kényszerültünk, hiszen dobosunk, Fekete Szabolcs egy ideje Svájcban él és dolgozik, így nem csak a saját témáit rögzítette ott, hanem a lemez keverését is kint végezte, az Interneten hidalva át a távolság adta nehézségeket, de az eredménnyel maradéktalanul elégedettek vagyunk. A hangzásunk az old school hagyományokon alapszik, ami a jövőben sem fog változni, és a ránk jellemző nyers, gitárközpontú megszólaláson ezúttal is csak annyit frissítettünk, amennyire szükségét éreztük és izgalmasnak találtuk. Igyekeztünk azért nem önismétlő megközelítéssel kicsit megfrissíteni a zenénket, illetve a hangzásunkat (lásd-halld: Kingdom of Sorrow).
_ELVALASZTO_
Ez alkalommal is házi demózás előzte meg a tényleges felvételeket. Ennek során ismét rengeteget csiszoltuk a témákat, ám az eddigi tapasztalatok nyomán most hamarabb dőlt el, mely témák mehetnek át Szabolcs és Czetvitz Norbert gitáros, dalszerző szűrőjén, és a szerzemények hamarabb nyerték el végleges formájukat. Összesen tizennégy dalunk született, ezek közül végül kilenc került fel a lemezre.
Külön öröm számunkra, hogy az album elkészítésében olyan ismert és elismert zenészek is részt vettek, akikkel egyben jó baráti viszonyt is ápolunk, és akik a Nadir által képviselt zenei irányvonallal, illetve mondanivalóval egyaránt tudnak azonosulni. A We’re Here For A Cause visszatérő sorai és a Dog Abuser bevezető prózája Jakab Zoltánhoz (ex-Newborn, Bridge To Solace) fűződik, az Overfishing / Gone By 2048 refrénjében Tony J. Jelencovich (Transport League) szerepel, a The Last One In The Wildban pedig Greg Bennick (Trial) vállalt egy spoken word részt. Ez utóbbi számban, valamint az Indirect Genocide-ban cselló is hallható, ezen a hangszeren Barta Gyöngyi (Képzelt Város) működött közre.
Ezt az összefogást – egyfajta underground összetartást, egy ügy melletti kiállást – jelképezi az Exitus borítója is a rajta látható egymásba fonódó kezekkel.
Az anyag (akárcsak minden eddig megjelent anyagunk) ingyenesen letölthető a Nadir hivatalos honlapjáról, CD formátumban pedig – a hagyományoknak megfelelően – a koncerteken osztogatjuk majd ingyenesen. A legközelebbi publikus időpontok: június 30-a (Sz.A.R. fesztivál), illetve július 30-a, amikor is az amerikai Red Fang előtt játszunk a Dürer Kertben. A zenekarral kapcsolatos aktualitások naprakészen követhetők az együttes Facebook oldalán.”