A Fémforgács deklaráltan a rock/metal underground támogatását tűzte ki célul, de időről időre azért helyet adunk egy-egy akár mainstream kategóriába is sorolható zenei hírnek, bandának, koncertnek is. Nos, a Kispál és a Borz sokunk számára tinédzserkori nosztalgiát jelent. Nekem biztosan, hiszen a ’90-es években jó néhány fesztivál és klubkoncerten láttam őket. Számtalan buliban hallgattuk a […]
A hazai underground egyik legismertebb fanzineje a 10. számának megjelenésével kapcsolatos hírlevelét olvashatjátok.
„Üdvözlet a Földalatti Népnek! A hír igaz! De nem jó, csak részben… 2024. december 28-án elmarad a Tales Of The Morbid Butchers #10 fanzine release parti, ami először lett volna itthon, Baranyában, pontosabban Pécsett a Várárok Underground Music Clubban. Ahogy közeledett az idő, sorban mondták vissza a zenekarok a fellépést. Először a Hamu, aztán az Iron Steel és végül a Diecold. Miértekről felesleges beszélni, mi gőzerővel rajta voltunk, hogy találjunk bandákat a helyükre, de nem sikerült. Két zenekarral, a Malediction-nel és a Mörbid Carnage-dzsel pedig nem akartuk megcsinálni a bulit. Vérző szívvel, sajnos ki kellett mondani, hogy itt a vég, le kell fújni az ünnepséget és újra kell szervezni, későbbi időpontban. Tervek szerint februárban lesz pótolva az esemény, de erről majd később adunk pontosabb hírt. Most ezt a témát pihentetjük.
Ennek értelmében a Tales Of The Morbid Butchers 10. száma se jelenik meg idén. Az újság 95%-ban kész, de most félre lett rakva, januárban fejeződnek be vele a munkálatok, de hogy adjunk is valamit a fanatikusoknak, íme a címlap, amit ismét Anvil Kvlt mester rajzolt meg. Lehet benne gyönyörködni.
És akkor nézzük a tartalmat, amit már korábban is nyilvánosságra hoztunk. A több mint 200 oldalon olyan underground harcosokkal olvashattok interjút, mint az ALDAARON (FRA), az ANIMAL MAN MACHINE (GRE), a BAFOMET (JAP), a BURNING APPARITION OF THE MASTER (USA), a DARKSTORM (POL), a FEACES CHRIST (GER), a FUNERAL WHORE (NED), az INSANE HELLRIDE ENTERTAINMENT (HUN), az IRON STEEL (HUN), KONTROS KORNÉL – Castrum, Encomium fanzine (Kárpátalja), a KÖDFOLT (HUN), a MORGH (HUN), a RAZOR OF DEATH (POL), a RIGORIST (HUN), a SATANIC WARMASTER (FIN), a SODOMY (USA), a SPECTRAL DESPAIR (HUN) és a SUN & MOON RECORDS (Erdély). A beszélgetések mellett, több mint 250 recenzió és néhány koncert/fesztiválbeszámoló is megtalálható lesz, plusz egy 25 oldalas meglepetés írás.
Ha ez nem lenne elég, akkor szokásunkhoz hűen fanzine póló (Fruit of the loom super premium) is készül a képen látható mintával, fekete alapon sárgás-zöldes mintával a The Cellar of Hell jóvoltából. Az újság első körben 100 példányban jelenik meg a szokásos minőségben, de ha a későbbiekben lesz még rá igény, lehetőség van utánnyomásra. A pólók darabszámát természetesen az előrendelések mennyisége fogja meghatározni. Előrendelések már fogadunk, de pontos árat még nem tudunk. A következő email címekre lehet írni: Dr. A: feketeterrorzine@gmail.com Size: size74@gmail.com Sz.: slowlywerot89@gmail.com Facebook: https://www.facebook.com/totmb666 A fanzine kultusz él! Hail Underground! Tisztelettel, Dr. A & TOTMB Crew”
Az AC/DC énekesének önéletrajza Az AC/DC egy intézmény. Ezt kár lenne tagadni. Ahogy az is egyértelmű, hogy 99%-os biztonsággal állítható, hogy minimális a felnőtt lakosság azon tagjainak száma, akik még nem hallották a veterán rockbanda egyetlen számát sem. Nem tartom magam rajongónak, de bármikor szívesen meghallgatom Brian Johnson kis túlzással egy hős, hiszen egy olyan tragédia […]
Azt a kurva életbe! Mi volt ez Zebrahead? Mekkora bulit csináltak már megint ezek a veterán amcsi punk rockerek! Nagyon hálás vagyok Emma lányomnak, hogy megismertette velem a Zebrahead-et. A tavalyi, Simple Plan-nel közös Parkos bulin láttuk őket először, ami egy emlékezetes nyári minifeszt lett, de amikor kiderült, hogy az aktuális turnéval is jönnek, nem […]
Annak idején, amikor ‘96-ban kijött a Plays Metallica by Four Cellos lemez az Apocalyptica-tól, az elég különleges volt. Most egy kis boomer visszaemlékezés következik. Akkor még leginkább a Hammer-ből értesültünk az újdonságokról és internet (nem is nagyon vágtuk mi az…) híján a haverok kazettáin, később CD-in kívül csak a lemezboltokban ismertem meg újdonságokat. Az Apocalyptica-val […]
Legutóbbi kislemezük, a DAMAGE sikere után a svéd gót rocker The Dead And Living új kislemezükhöz készült videoklippel tért vissza. November 1-jén jelent meg az új EP-jük következő felvezető dala, a DEMONS TILL I’M DEAD. A DAMAGE c. EP 2025 február 28-án a Rexius Records gondozásában jelenik majd meg.
A kislemezzel kapcsolatban a zenekar így nyilatkozott: „A DEMONS TILL I’M DEAD a legintimebb szám az EP-n, még közelebb hoz minket otthonunkhoz. A világias és kissé könnyed dal a földi polgárság szokásos pusztításait dolgozza fel. Se több, se kevesebb, egy cseppnyi semmiséggel”.
10 CD esetén darabonként 900 Ft, vagyis 9000 Ft 20 CD esetén darabonként 800 Ft, vagyis 16000 Ft 40 CD esetén darabonként 700 Ft, vagyis 28000 Ft 50 CD esetén darabonként 600 Ft, vagyis 30000 Ft
A CD-k vadi újak, lejátszót nem láttak, és mind véletlenszerűen lesznek kiválasztva, vagyis zsákbamacska. Nem lehet válogatni. Jewel-case tok nélkül mennek, de digipak vagy digisleeve is feltűnhet közöttük. Az első pár megrendelő kap tokot, mert még van néhány! Az első tíz megrendelő ajándék kazettát kap a csomaghoz. Az alábbi kiadóktól érkeztek a cuccok: Aesthetic Death, Arachnophobia, Bad Mood Man Music, Black Heaven Music, Egg of Nihilism, Endless Winter, Epidemie, Frozen Light, Hass-Weg, Loud Rage Music, Lower Silesian, Stronghold:, Metallic Media, Metal Ör Die, More Hate, Narcoleptica, Neverheard Distro, NGC Prod, Paragon Records, Red Truth, Silent Time Noise Látható, hogy thrash/death/black metal, funeral doom, dark ambient, punk, avant-garde vagy egyéb beteg dolgokról van szó.
A Let The Cigar Die, Barbears, Boddah, Dystopia zenekarokból ismert Blanár Levi bemutatja első szólódalát, az On a Constant Lookout-ot.
„Jó pár év zenekarozás (LTCD, Barbears, Boddah, Dystopia) mellett évek óta dolgozom a dalszerzői, hangmérnöki készségeimen, aminek eredményeként már több dal, demo, illetve videóanyag került ki a kezeim közül. A most debütáló anyag a Guitars for CAT versenyre készült, amire nagyon büszke vagyok, ezért úgy döntöttem ez lesz az első megjelentett teljes szólódalom! Az alábbi videó egy session felvétel, amit a dallal egy időben rögzítettünk.
Hallgassátok olyan örömmel, mint amennyire én élvezem összerakni ezt a dalt! Köszönöm szépen a megosztásokat!”
The Cycle of Betrayal címmel jelentette meg egyszeri (?), bemutatkozó kislemezét az avantgard noise rock elemektől sem mentes metalt játszó A Way To Purify. A projektet Kovács Attila (jelenleg többek között The Answer Lies In The Black Void, Aornos, korábban nagyon sokan mások) és Cristobal Romero Hernandez (jelenleg Slytract, M.U.F., korábban Euforia Rock Sinfónico, Prometeo és még sokan mások) hozták létre néhány felszabadult próbatermi örömzenélés eredményeként. A mai napon megjelent kislemezen két változatban is hallható dal alapjai szintén egy ilyen alkalom során születtek meg, maga a szerzemény pedig egy büszkén vállalt főhajtás olyan meghatározó csapatok zenei öröksége előtt, mint a Killing Joke, a Napalm Death, a Godflesh, a Meathook Seed, a Today is the Day, a Melvins és a Helmet.
Attila így beszélt a projektről és a most közzétett anyagról: „Az A Way To Purify, ha úgy tetszik, a véletlen műve. Jakab Viktor barátom (ex-Undertaking, ex-Nervekiller) egy napon felhívott, hogy megismert egy Venezuelából származó srácot, Cristobal Romero Hernandezt, aki elképesztő dobos és mindenképpen össze kell jönnünk vele egy kis zenélésre. Mivel akkoriban, bő 25 év után először épp nem játszottam sehol, nemsokára össze is hoztuk az első próbát, amiből végül igazi örömzenélés lett: legalább 3-4 későbbi dalra elég lett volna az az ötletmennyiség, amit az első alkalommal rögtönöztünk. Valódi, koncertező zenekarrá végül (vagy egyelőre) különböző okokból nem fejlődött a projekt, de mivel egyrészt időközben sikerült időt szánnom arra, hogy az élőben készült felvételeket néhány ének- és basszusgitárszólammal kiegészítsem, majd némi utómunka után a dalt befejezettnek nyilvánítsam, másrészt a november 23-ai Aornos Jubileum koncert, ahol Cristobal is színpadra lép a Slytract dobosaként, tökéletes apropónak tűnt erre, úgy döntöttünk, nyilvánosságra hozzuk ezt az anyagot.
Számomra egyértelműen hallhatók benne azok a death metal és grindcore, indusztriál és noise-rock / post- punk hatások, amik végigkísérték az életem, ugyanakkor eddigi zenekaraimban nem jelenhettek meg ilyen direkt módon – bár az ezekben a stílusokban nem feltétlenül megszokott megoldások, a páratlan ritmusú alapriff, vagy a fretless basszusgitár alkalmazása szerintem mindenképp egyéni ízeket kölcsönöz a zenének. A szöveg fő motívuma az az évszázadok óta megfigyelhető jelenség, amelynek során a lánglelkű forradalmárok végül általában pontosan azokká a diktátorokká válnak, akik ellen fiatalon lázadtak. Annak eldöntését, hogy ez mennyire szól általánosságban az emberi természetről és történelemről, és mennyire a bárki által tapasztalható jelenről, a hallgatókra bízom.”
Cristobal a következőket tette hozzá: „A zenei agresszió mellett számomra arról szólt a dal, hogy minden szinten jelen tudjak lenni benne. Élmény volt ez a szabad jammelés, hiszen részben azt játszottam, amit a témák megkívántak, máskor meg csak hagytam, hogy az ösztöneim vezessenek. A zenében érdekesen keveredik az egyszerűség és a komplexitás, és nagyjából pillanatok alatt állt össze az egész: Attila hozta a riffet, és orkvezérként üvöltött játék közben, amikor igazán jó témákra találtunk. Ha egy szóban kell összefoglalnom a lényeget, azt mondom, spontaneitás.”
Geezer számomra valahogy mindig a Black Sabbath szürke eminenciása volt. Persze sokat olvastam a zenekarról, így ennél azért árnyaltabb volt a kép, de örülök, hogy Ozzy amúgy roppant szórakoztató memoárjai mellett más szemszögből is megismerhettem a Sabbath sztorit. Az Into the Void egy jól megírt, olvasmányos és szórakoztató könyv. Valamiért nekem olyan, mintha a Black Sabbath […]