Gyakori vendég nálunk az osztrák alapítású szimfonikus metál együttes, a Visions Of Atlantis, de eddig még nem volt alkalmam látni őket, most végül sikerült, mert szeptember utolsó előtti péntekén újra a Barba Negra színpadán kötöttek ki a kalózok. Magukkal hozták még a svájci dallamos progresszív metálos Illumishade-et és a hard rockot játszó Seraina Telli és […]
Jövő pénteken újra a Barba Negra színpadán kötnek ki a kalózok! A nagyszabású turné második állomása Budapest lesz, itt lép majd fel a szimfonikus metált játszó Visions of Atlantis. Ők így invitáltak minket a koncertkörútjukra:
„2024 őszén hajóink vitorlát bontanak és megkezdődik a legnagyobb utazás, amelyre valaha is elindultunk. A tenger forrong, a levegő telve feszültséggel, a dicsőség reményével, készen a végső csatára. Hívunk minden tengerészt, kalózt és útitársat Európa minden szegletéből, hogy csatlakozzon armadánkhoz! Készülj fel egy filmzeneszerű koncertélményre, egy olyan egyedülálló műsorra, amely csodálatos utazásra visz hét tengeren át!”
Az együttes az idén július 5-én megjelent Pirates II –Armada című lemezüket mutatja be a turnén.
Az este különleges vendége lesz a svájci progresszív metalos ILLUMISHADE, ami élén az Eluveite-ből már jól ismert Fabianne Erni énekesnő áll. Ők pedig az Another Side of You című, szintén idén megjelent albumukat viszik színpadra ezen a turnén.
Az estén még fellép a szintén svájci, hard rock műfajban tevékenykedő énekes-dalszerző Seraina Telli és a nyitó banda pedig a magyar szimfonikus metal együttes, a Meteora lesz.
Annyi jó fesztivál van ebben az országban, hogy szívem szerint az összesen ott lennék, de sajnos ez fizikai korlátokba ütközik. A július 22-i hétvégére is éppen 2 rendezvény esett, a hódmezővásárhelyi Lowland Fesztivál és az esztergomi a Kill the Mosquitos. A mi utunk az előbbire vezetett több okból is kifolyólag. Sajnos az időnk csak úgy […]
2010 óta létezik a Budapesti Meteora, akik symphonic/gothic metal-t játszanak, még pedig igényeset. Harmadik albumukat készülnek kiadni, aminek a címe az …of Shades and Colours címet kapta, ami szeptember. A 2017-es album óta stabilnak mondható a felállás: Holló Noémi (ének), Fülöp Máté (basszus), Király Atilla (ének, billentyű, dalszerzés), Solymosi Csaba (gitár), Kása Gábor (dob). Lemezelőzetessel is készültek, ami a Wings of Rebellion címet kapta. Noémi így vélekedik erről a dalról:
„A Wings of Rebellion az igazságtalanságot helyezi reflektorfényben. Azokról az időkről szól, amikor az emberekben tudatosul, hogy együtt képesek megoldani azokat a szisztematikus problémákat, amik gyötrik őket. A dal stílusa a power metal-hoz van a legközelebb, így még több erőt adunk az üzenetünknek.
Ahogy egyre inkább formálódott a dal, úgy váltam egyre biztosabbá abban, hogy férfi vokálra van szükség a kórusban. Úgy érzem Ati nagyszerűen helytállt és helyes döntés volt több teret adni neki, mint a második albumunkban
A gitárszóló a barátunknak Kurucz Ádámnak köszönhető, aki sokat tett hozzá ehhez a dalhoz és az egész albumhoz is. Lajcsák Istvánt is muszáj vagyok megemlíteni, aki a videóban és a grafikában is kivette a részét”
Stay Among Us címmel mutatta be új szöveges videóját a szimfonikus metalt játszó budapesti Meteora zenekar. A csapat legutóbbi nagylemeze Tragedy Of Delusion címmel a márciusi HammerWorld magazin extra CD-mellékleteként jelenik meg, amiről ez a dal is való.
„Erről a dalról a születésétől fogva, a próbatermi csiszolástól kezdve a stúdiózáson át, a végső maszter sokadszori visszahallgatásáig, végig azt éreztük, hogy számunkra különleges jelentéssel bír. Végig éreztük, hogy ehhez a tételhez, előbb vagy utóbb, de szeretnénk videót is készíteni. A Stay Among Us videó koncepcióját Atillával és Istvánnal közösen alkottuk meg, és bár kezdetben aggódtunk, hogy egy hat és fél perces számot nem lesz könnyű megtölteni történettel, ez a része lelkesítően könnyen ment. Valljuk be, a Meteora általában öt-hat percnél hosszabb számai nem könnyítik meg a videók készítését, sőt olykor az egyes tételek megemésztését sem…
…a szám miért szól alapvetően az elmúlásról. Ezen belül két részre tagolható. Az első, lassabb rész, azt a fajta elmúlást mutatja be, amelyet szelíden elfogadunk és a hozzátartozóinkkal, nagyszüleinkkel történik. A szám második fele, azzal a fajta mulandósággal foglalkozik, ami ellen küzdeni akarunk, mert velünk történik – az érzelmeink, az emlékeink és az életünk mulandóságával. Talán sokan tapasztaljuk manapság, hogy az emlékeinket nem tudjuk elegendő módon megörökíteni és elraktározni. Holott a digitális világ erre ezernyi lehetőséget kínálna, de az agyunkból mégis mintha kivesznének fontos dolgok, mintha időről időre kilúgoznák.
A szám az elmúlás megélése mellett egy tanácsot is igyekszik megfogalmazni. Ha tudunk, próbáljunk meg egy picit lassítani. Átgondolni a napjainkat, hogy nehogy elrohanjunk valami olyan dolog mellett, ami fontos lett volna.
Talán a mostani szorult helyzetünk is – a világjárvány miatt – erre próbál rávilágítani. Szóval, aki teheti: maradjon otthon… és hallgasson egy kevés (vagy éppen sok) metalt! A Stay Among Us videója ezen kívül még sok apró rejtélyt tartalmaz: mit jelent a háromágú út a szavannában, a magányos fa, vagy a zongorista, a gyerek a kutyával, vagy éppen egy ősz hajszál egy lány hajában. Ezekről még sokat tudnánk mesélni, hiszen a Meteora minden tagjának személyes emlékeire utalnak. Ezeket a titkokat azonban már szeretnénk, ha a nézők maguknak fejtenék meg. Elsőre… aztán ki tudja…” – foglalta össze Fülöp Máté basszusgitáros a dal lényegét.
Tragedy Of Delusion címmel a márciusi HammerWorld magazin extra CD-mellékleteként jelenik meg a budapesti Meteora zenekar második nagylemeze. A 2010-ben alakult Zenekar frontján Holló Noémi énekesnő és a hörgős énekért is felelős Fülöp Máté basszusgitáros áll, így a zenéjüket főleg az úgynevezett „Beauty and the Beast” stílusra, kettejük énekének, illetve hörgésének dinamikájára építik.
A Tragedy Of Delusion című új lemezen már Király Atilla billentyűs is csatlakozik hozzájuk a mikrofon mögött, így Mátéval együtt itt-ott tiszta férfi énekkel is színesítik a dalokat. A zeneszerzés nagy részét – a gitáralapokat és a szimfonikusokat – szintén Atilla végzi, a dalok kidolgozását így fejtette ki részletesebben:
„A kidolgozott gitár, és billentyűs alapokkal már egy vázat tudok küldeni a többieknek, ők pedig erre építik rá a saját ötleteiket. Az új lemezzel azonban mindegyikünknek elvárása volt, hogy még nagyobb, még energikusabb, még érdekesebb legyen, mint az előző, és habár jó sok időt töltöttünk a számok csiszolásával, úgy érezzük ezt sikerült is végül elérni.”
„A Tragedy of Delusion címre keresztelt második nagylemez lesz az első hivatalosan kiadott szerzeményünk, így nagyon izgatottan várjuk a Nail Records-szal a közös munkát! A számok többsége a félretájékoztatás és dezinformáció pusztító erejét, valamint a valóság relatív mivoltának a témakörét járja körbe. Eddigi munkáink alapján a magyar Epica és az újjáéledt After Forever címkéket hallottuk a legtöbbet, és habár igaz hogy ezek az előadók nagy hatással voltak, és vannak ránk, de igyekszünk megtalálni a saját hangunkat, és a saját utunkat a zenénkben.„
Tragedy of Delusion címmel megjelent a szimfonikus metalt játszó Meteora második nagylemeze. A korongon tíz dal kapott helyet, melyek közül elsőként a My Reality szöveges videója ismerhető meg.